تنظیمات Data Retention در گوگل آنالیتیکس

Data Retention این قابلیت رو به شما می‌ده تا مشخص کنید که داده‌های سطح کاربر یا رویداد چه زمانی به طور خودکار از سرورهای گوگل آنالیتیکس پاک بشن.

این تنظیمات بعد از 25 می 2018 قابلیت اجرایی پیدا می‌کنن.

نگهداری از داده‌های کاربری و رویدادی

دوره‌ی نگهداری (retention) روی داده‌های سطح کاربر و سطح رویدادی اعمال می‌شه که به کوکی‌ها، شناسه‌های کاربری (مثلاً User-ID)، شناسه‌های تبلیغاتی (مثلاً کوکی‌های DoubleClick، Android’s Advertising ID و IDFA) مربوط باشن.

توجه داشته باشید که گزارش‌های تجمیعی گوگل آنالیتیکس با تغییر این تنظیمات تحت تأثیر قرار نمی‌گیره. داده‌های کاربر و رویدادی که توسط این تنظیمات مدیریت می‌شه تنها زمانی مورد نیازه که از بعضی از ویژگی‌های پیشرفته استفاده کنید مثل اعمال کردن بخش‌های سفارشی به گزارش یا گرفتن گزارش‌های غیرمعمول و سفارشی‌شده.

می‌تونید انتخاب کنید که گوگل آنالیتیکس بعد از چه مدت زمانی داده‌های شما رو به صورت خودکار پاک کنه:

  • 14 ماه
  • 26 ماه
  • 38 ماه
  • 50 ماه
  • به طور خودکار پاک نکن!

زمانی که داده به انتهای دوره‌ی نگهداری خودش برسه، به صورت خودکار و در قالب برنامه‌ای ماهانه پاک می‌شه.

اگه زمان نگهداری داده‌ها رو تغییر بدید، تمام داده‌های تحت تأثیر در دوره‌ی یک ماهه‌ی آینده پاک می‌شن. برای مثال، اگر زمان رو از 24 ماه به 14 ماه کاهش بدید، تمامی داده‌هایی که عمرشون بیشتر از 14 ماه هست در طول پروسه‌ی ماهانه‌ی بعدی از سرور حذف می‌شن.

هر موقعی که تنظیمات رو اصلاح کنید، گوگل آنالیتیکس بعد از 24 ساعت تغییرات رو اعمال می‌کنه. در طول این 24 ساعت شما می‌تونید تغییر رو به حالت اولیه برگردونید و تغییری در داده‌های شما به وجود نخواهد اومد.

گزینه‌ی Reset on new activity (ریست در فعالیت‌های جدید)

اگه این گزینه رو روشن (ON) کنید، دوره‌ی نگهداری برای هر رویداد جدیدی که توسط یک شناسه‌ی کاربری واحد ثبت شده باشه ریست می‌شه (یعنی تنظیم تاریخ انقضا به تاریخ امروز به علاوه‌ی دوره‌ی نگهداری مشخص شده). برای مثال اگه مدت زمان نگهداری از داده‌ها روی 14 ماه تنظیم شده باشه اما یک کاربر، هر ماه رویداد جدیدی رو تعریف کنه، شناسه‌ی کاربری اون فرد هر ماه رفرش می‌شه و هیچ وقت به انقضای 14 ماهه نمی‌رسه. اگه کاربر رویداد جدیدی رو قبل از انقضای مدت نگهداری ثبت نکنه، داده‌های مربوطه در مدت مشخص شده پاک می‌شن.

اگه نمی‌خواید مدت زمان نگهداری از داده‌ها بعد از ثبت هر فعالیت جدید برای یک شناسه‌ی کاربری ریست بشه، این گزینه رو خاموش (OFF) کنید. داده‌های مربوط به شناسه‌ی کاربری بعد از دوره‌ی نگهداری به صورت خودکار از بین خواهند رفت.

تنظیم گزینه‌ها

برای انتخاب این گزینه‌ها باید اجازه‌ی ویرایش اطلاعات مورد نظر رو داشته باشید.

  1. وارد حساب کاربری‌تون توی گوگل آنالیتیکس بشید.
  2. بعد از کلیک روی Admin، سایتی که تمایل به ویرایشش دارید رو انتخاب کنید.
  3. در ستون PROPERTY روی Tracking Info و بعد Data Retention کلیک کنید.
  4. User-data retention: دوره‌ی نگهداری مورد نظر رو انتخاب کنید.
  5. Reset on new activity: این گزینه رو با توجه به نیاز خاموش یا روشن بذارید.

نوشته های مشابه

به من اطلاع بده وقتی
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرخانی
امیرخانی
7 فروردین 1398 11:18

با سلام. ببخشید صفحه گوگل آنالیتیکس فعال هست و آمار را نشون میده ولی متاسفانه دو مورد user and even و reset on new avtivity غیر فعال هستند و نمی توانم تغییرات را اعمال کنم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx