وارد سازی محصول با CSV در پرستاشاپ – قسمت دوم

در ویدیوی قبلی فایل CSV. نمونه‌ی محصول پرستاشاپ رو به صورت کامل بررسی کردیم و فیلدهای متناظر در افزودن محصول رو معرفی کردیم. حالا نوبت رسید به وارد کردن محصول با استفاده از یک فایل CSV. به فروشگاه‌مون اضافه کنیم.

مزایای وارد سازی محصول با CSV. در پرستاشاپ

همون‌طور که قبلاً هم گفتم، افزودن محصول [مخصوصاً که تعدادش زیاد باشه، مثلا دو تا به بالا :)] خیلی وقت‌گیر، خسته‌کننده، زمان‌بر و طاقت‌فرساست. این صفاتی که به کار بردم اغراق نیست؛ اگر محصول اضافه کرده باشید به پرستاشاپ 1.6 حتماً منظور من رو متوجه می‌شید.

این کار به قدری زمان‌بره که می‌شه گفت بسیاری از کسب‌وکارهای نو پا مدت زیادی از زمان‌شون رو سر افزودن محصول (به صورت دستی از منوی کاتالوگ) هدر می‌دن و ماه‌ها صرف افزودن تمام محصولات‌شون می‌کنند. برخی از مدیران فروشگاهی هم تصمیم می‌گیرند برای سرعت بخشیدن به افزودن محصول، از نیروهای انسانی کمک بگیرند، که خب هزینه ایجاد می‌کنه براشون.

خیلی از اوقات پیش میاد که بخش اعظمی از مشخصات یک مجموعه محصولات مشابه هم دیگه باشند. چقدر خسته‌کننده و کلافه‌کننده‌ است که این مشخصات تکراری رو مجبور باشید تک به تک برای همه محصولات وارد کنید؟ (باشه قبول که می‌شه از نسخه‌برداری استفاده کرد، اما مشکلات پاراگراف بعدی رو چه کنیم؟)

حالا تمام این داستان‌ها برای زمانیه که همه چیز بر وفق مراد پیش بره. یعنی چی؟ یعنی مرورگر به مشکل برنخوره، هاست مشکل نداشته باشه، سرعت اینترنت‌تون خوب باشه و از این قبیل مشکلات همه‌گیر، گریبان شما رو نگیره.

خب راه حل چیه؟ استفاده از فایل csv. برای وارد سازی محصولات به صورت یک‌جا و در چند ثانیه.

با استفاده از واردسازی با csv. شما می‌تونید تمام مشخصات محصولات‌تون رو از جمله نام، قیمت، توضیحات، سئو، ارسال، وابستگی، مقادیر، ترکیب‌ها، ویژگی‌ها و… رو یک‌جا یه فروشگاه اضافه کنید. اینطوری تمام مشکلات مربوط به هاست، مرورگر و سرعت اینترنت تقریباً حذف می‌شه. اما در مورد مشخصات تکراری محصولات چی؟ خب خیلی راحت می‌شه یک ردیف کامل یک محصول رو در ردیف پایینی کپی کرد و فقط مشخصات منحصر به فرد هر محصول رو تغییر داد.

اگر متوجه منظورم نمی‌شید باید حتماً ویدیو رو تماشا کنید. حتی اگر متوجه منظورم هم می‌شید باز هم باید ویدیو رو تماشا کنید چون این چند دقیقه ویدیو مطمئناً می‌تونه کلی در آینده در وقت‌تون صرفه‌جویی کنه.

هشدار خیلی مهم

لطفاً قبل از واردسازی محصول با استفاده از فایل csv. حتماً یک بک‌آپ کامل از کل سایت فروشگاهی (از طربق کنترل پنل هاست‌تون) بگیرید. لطفاً این هشدار رو جدی بگیرید و با فروشگاهی که کلی وقت و انرژی براش گذاشتید به سادگی برخورد نکنید. یک بک‌آپ کامل گرفتن حدوداً ۳ دقیقه وقت شما رو شاید بگیره، اما باز هم در آینده کلی در وقت‌تون صرفه‌جویی می‌شه.

این بک‌آپ کامل فقط برای اینه که اگر جایی در حین واردسازی مشکلی پیش اومد یا اشتباهی مرتکب شدید، همه چیز از دست نره. در عرض چند دقیقه بک‌آپ رو برمی‌گردونید و انگار نه انگار اتفاقی افتاده.

پیشنهاد محافظه کارانه‌تر من به همه اینه که هنگام انجام چنین عملیات‌هایی (که تاثیر به سزایی در فروشگاه می‌‌ذارن) حتماً فروشگاه رو به حالت تعمیرات ببرید و بهترین زمان برای این‌کار هم، ساعتی از روز/شبه که بازدیدکننده ندارید یا کم دارید.

خب حالا که آماده‌اید با یک معجزه و نجات‌دهنده‌ی خارق‌العاده آشنا بشید، ویدیو رو پلی کنید و با دقت تا انتها اون رو تماشا کنید. اگر جایی براتون سوالی پیش اومد لطفاً تو کامنت‌ها بپرسید و قبل از اجرای این عملیات روی فروشگاه اصلی، روی لوکال یا یک فروشگاه آزمایشی، تست کنید.

نوشته های مشابه

به من اطلاع بده وقتی
guest
23 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمین
آرمین
2 دی 1395 16:17

با سلام
ممنون از سایت و آموزش خوبتان
اگر بخواهیم با این برنامه و با این فایل توضیحات را بصورت html یعنی جدول ,bold و … بنویسیم چکار کنیم؟چون همینطوری که بنویسیم نوشته ها و توضیحات پشت سرهم میاد ؟
مورد بعدی اینکه اگر از این طریق عکس ها را آپلود کنیم واترمارک روی عکس نمیاد درسته ؟ اگر بخواهیم واتر مارک هم درج بشه چی باید کرد ؟
زیرشاخه ها را چجوری بنویسیم؟
من فایل را دقیقا با آموزش شما پیش رفتم اما ارور میده و ایمپورت نمیشه
2 خطا
No Name (ID: No ID) نمی‎تواند ذخیره گردد.
Property Product->name is empty
با تشکر

آرمین
آرمین
8 دی 1395 16:56

برای واتر مارک خب از ماژول استفاده میکنم اما فکر کنم عکس را هم باید از داخل سایت آپلود کرد تا عکس واتر مارک بخوره . درسته ؟
اگر ماژول واتر مارک فعال باشه با csv میشه عکس اضافه کرد و واتر مارک روی عکس بیاد؟

آرمین
آرمین
9 دی 1395 11:46

برای اینکه کد html متن را داشته باشیم حتما باید توی یه ادیتور مثل ادیتور خود پرستا وارد کرد ؟
راه میانبری نیست که متن را از مرورگر به Html تبدیل کنیم ؟
و بعد اینکه بخواهیم تک تک تمامی خط ها را به خط بالا ببریم خیلی وقت میبره و فکر کنم از اول با پرستا محصول وارد کنیم راحتتر باشه .
چون از این روش استفاده میکنیم که سرعت بره بالا ولی سرعت کمتر هم میشه
با تشکر

امیر تاجی
29 دی 1395 17:01

با سلام
من چند محصول رو پاک کردم و حالا که دارم با csv وارد میکنم محصولات رو یاون ای دی که در فایل csv تعریف کردم نمیشینه
مثلا من محصولات 1 تا 10 رو پاک کردم
در فایل csv محصولات جدیدی با ای دی 1تا 10 وارد میکنم
اما در عمل از ای دی 11 شروع میشه
و همینطور ادامه دار
چیکار کنم که بتونم از ایدی های پاک شده استفاده کنم

امیر تاجی
29 دی 1395 20:20

جناب مهندس واقعا ممنونم از پاسخ خوبتون
من تمامی کلیپ هاتون رو دیدیم و واقعا دعاتون میکنم انشالله همیشه موفق باشید
اگر امکاانش هست درباره انبارداری و اینکه وقتی سفارش میاد داخل پنل په کارهایی باید بکنیم
و همچنین نحوه ست کردن درگا های پرداخت و معرفی یک ماژول جامع درگاه بپردازید
ممنون از شما و تیم خوبتون

امیر تاجی
29 دی 1395 17:07

در ادامه مطلب قبل باید بگم من کد محصولاتم رو بر اساس ای دی محصول میچینم برای همین ترتیبش مهمه
الا 25 محصول دارم ولی ای دی ها چون محصولات پاک شدن از ای دی 70 شروع میشه
ممنون میشم راهنمایی کنید چطور میتونم کانتر ای دی رو تغییر بدم

امیر تاجی
12 بهمن 1395 23:26

ببخشید من سوالم رو در پرسش و پاسخ مطرح کردم اما جوابی نگرفتم
اینجا میگم با اجازتون
لطفا بفرمایید برای درج محصولات پیشنهادی که بر اساس تگ مشخص کردیم چطور هست

مثلا اگر طرف عروسک کلاه قرمزی رو انتخاب کرد در پایین براش سایر عروسک های این خانواده هم نمایش داده بشه ماژول محصولات مشابه رو نصب کردم اما تمام محصولات رو داره نمایش میده

محمد رضا
10 فروردین 1396 23:50

تشکر از آموزش های عالیتون
انشالله که حق انتشار علم رو چند برابر دریافت کنید
در مورد ویژگی ها خیلی گذرا توضیح داده شده در فیلم
ویژگی های محصولات من اینهاست: http://s8.picofile.com/file/8290765118/vijegiha.jpg
و وقتی طبق توضیح شما ویژگی ها رو قرار می دم به درستی قرار می گیره ولی برخی از ویژگی های من اگر در عکس دقت کنید “مقدار پیش تعریف شده” براشون قبلاً تعریف کردم و برخی نیازی نیست که از قبل براشون مقدار پیش تعریف شده تعیین کنم، چون مقدار های مختلفی ممکنه داشته باشن اون موارد.
ولی وقتی با این روش در فایل csv ویژگی ها رو قرار می دم پس از ایمپورت موفق، مواردی که نیازی نیست “مقدار پیش تعریف شده” داشته باشن رو براشون مقادیر وارد شده در فایل رو “مقدار پیش تعریف شده” قرار می ده.
راهی برای این مورد هست؟

مجتبی ملائکه زاده
18 فروردین 1396 12:55
پاسخ به  محمد رضا

سلام.
بله راه داره. فرض کنید این‌ها 2 تا ویژگی هستند که برای یک محصول وارد کردین “سبک:کلاسیک:0,ترکیب:ابریشم:1” عدد صفر جلوی کلاسیک یعنی این که مقدار «کلاسیک» برای ویژگی «سبک» یک مقدار سفارشی نـــیست و باید به لیست مقادیر از پیش تعریف شده اضافه بشه. عدد 1 جلوی ابریشم هم یعنی این که مقدار «ابریشم» برای ویژگی «ترکیب» یک مقدار سفارشی است و نباید به لیست مقادیر از پیش تعریف شده اضافه شود. اگر هم پارامتر سوم (که به معنی custom است یا خیر) وارد نشه، به طور پیشفرض، صفر در نظر گرفته میشه. یعنی دارین به پرستاشاپ میگین این مقدار سفارشی نیست ( custom نیست) و موقع واردسازی CSV باید به لیست مقادیر از پیش تعریف شده‌ی اون ویژگی اضافه بشه.

محمد رضا
20 فروردین 1396 21:30

سلام عزیز جان
طبق گفته شما من به این صورت ترکیبات رو وارد کردم ، مواردی که می خواستم “مقدار پیش تعریف شده” باشن پوزیشن اونها رو 0 قرار دادم و مواردی که مقادری سفارشی داشتن رو پوزیشن 1 قرار دادم، ولی باز هم همه مقادیر رو در “مقدار پیش تعریف شده” قرار داد!
***
مناسب برای:آقایان:0,نوع رایحه:پرفیوم:0,طبع رایحه:معتدل:0,مقدار:777 میلی لیتر:1,نت آغازی:خیار:1,نت میانی:بادمجون:1,نت انتهایی:گوجه:1,کشور تولید کننده:آنگولا:1,برند تولید کننده:دیور:1
***
http://s8.picofile.com/file/8291612468/vijegiha.jpg

مجتبی ملائکه زاده
20 فروردین 1396 21:48
پاسخ به  محمد رضا

سلام 🙂
خیلی ممنون که گفتین. من الان چک کردم دیدم که ویژگی از 4 بخش تشکیل شده. «نام:مقدار:موقعیت:سفارشی» یعنی قبل از سفارشی بودن/نبودن باید یه دونه «0» و یه «:» هم برای موقعیت اضافه بشه.
مناسب برای:آقایان:0:0,نوع رایحه:پرفیوم:0:0,طبع رایحه:معتدل:0:0,مقدار:۷۷۷ میلی لیتر:0:1,نت آغازی:خیار:0:1,نت میانی:بادمجون:0:1,نت انتهایی:گوجه:0:1,کشور تولید کننده:آنگولا:0:1,برند تولید کننده:دیور:0:1

حسام رضائی
10 بهمن 1396 12:10

سلام من همه چیز را چک کردم اما هر چی ایمپورت میکنم تعداد همه محصولات را صفر میزنه اگه مدیریت پیشرفته موجودی را غیر فعال کنم مشکلی پیش میاد مدیریت پیرفته موجودی یا حالت عادی چه فرقی میکنه؟ ما سیستم انبارداری خاصی نداریم

علی حیدریان
علی حیدریان
26 تیر 1397 14:07

سلام دوست عزیز اگر بخاییم لوازم جانبی رو توسط csv وارد کنیم از کدوم ستون باید استفاده کرد
لوازم جانبی در فیلد وابستگی ها منظورمه

وحید
وحید
3 دی 1397 17:10

سلام و عرض ادب.
دوست عزیز با توجه به آموزش، من محصولات را با موفقیت وارد کردم. مشکلی که وجود دارد این است که در بخش جستجو (ماژول جستجوی سریع) محصولات جدید ،سرچ نمیشوند. و حتما باید به بخش ویرایش هر محصول بروم و دکمه save را بزنم تا در سرچ ظاهر شود. ماژول سرچ را هم فعال و غیر فعال کردم نتیجه ای نداشت. لطفا راهنمایی بفرمایید.
تشکر.

علیرضا
علیرضا
19 اسفند 1397 09:43
پاسخ به  وحید

عجیبه منم همین مشکل رو دارم!
اگه محصولات دسته ای وارد بشوند در سرچ سایت نمیان!
چطوری میشه همه رو یکجا اوکی کرد؟

علیرضا
علیرضا
20 اسفند 1397 14:44
پاسخ به  وحید

راه حل …
به آدرس زیر بروید :
منوی مدیریت > تنظیمات > جستجو
در قسمت فهرست سازی روی (افزودن محصولات یافت نشده به فهرست) کلیک کنید.
تمام 🙂

علیرضا
علیرضا
7 خرداد 1398 18:54

سلام وقت به خیر. بنده آموزشتون رو به صورت کامل دیدم و وقتی فایل نمونه پرستا رو دانلود کردم خیلی با اونی که توی کلیپ بود متفاوت بود. مثلا ستون اول چندین پارامتر مختلفو شامل میشه و خیلی شلوغ و گیج کنندس. اگر میشه راهنمایی کنید.

دکمه بازگشت به بالا
23
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx