ایجاد دسترسی برای توسعه دهنده در پرستاشاپ 1.7

در آموزش «ایجاد کارمند در پرستاشاپ» مراحل ساخت نمایه و حساب کاربری برای کارمندان در پرستاشاپ 1.7 رو به صورت کامل بررسی کردیم، اگر اون آموزش رو مشاهده نکردید پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از این ویدیو اون آموزش رو هم بررسی کنید تا با منوی دسترسی‌ها در پرستاشاپ به صورت کامل آشنا بشید. در این آموزش نحوه ساخت یک دسترسی که تقریبا تمام کاربران بهش نیاز دارند، یعنی دسترسی توسعه دهنده/سرویس دهنده پرستاشاپ رو بررسی می‌کنیم.

یادتون باشه که برای توسعه دهنده‌های قالب و ماژول، سرویس دهنده‌ها، پشتیبانی هاست و … یک دسترسی جدید ایجاد کنید و دسترسی مدیرکل رو برای کسی ارسال نکنید. جدا از موضوع امنیت و اعتمادی که به اون شخص دارید، ساخت پروفایل باعث نظم بهتر و همچنین مدیریت بهتر فروشگاه می‌شه. مثلا ما می‌خوایم یک دسترسی برای پشتیبانی سایت پرستایار ایجاد کنیم تا مشکلی در صفحه سفارشات و محصولات رو بررسی کنند. در مرحله اول پروفایلی با این نام ایجاد می‌کنیم.

نحوه ساخت پروفایل برای دولوپر پرستاشاپ

ساخت پروفایل برای توسعه دهنده در پرستاشاپ
عکس 1 – ساخت پروفایل جدید در پرستاشاپ

از منوی پارامترهای پیشرفته، وارد صفحه‌ی «کارمندان» بشید و سپس تب «نمایه‌ها» رو انتخاب کنید. با کلیک روی دکمه «اضافه کردن پروفایل جدید» وارد صفحه جدیدی برای ساخت یک پروفایل/نمایه می‌شید. در این فرم اسم توسعه دهنده یا سایتی که ازش خدمات پرستاشاپ گرفتید رو وارد کنید و روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

افزودن دسترسی به پروفایل توسعه دهنده پرستاشاپ

انتخاب دسترسی برای پروفایل پشتیبان پرستاشاپ
عکس 2 – انتخاب دسترسی برای پروفایل در پرستاشاپ

بعد از ساخت پروفایل، باید منو و ماژول‌هایی که این توسعه دهنده بهش نیاز داره رو بهش اختصاص بدید. در ادامه‌ی مثالی که در ابتدای آموزش زدیم، یک دسترسی به منوی سفارش‌ها > سفارش، فاکتورها، سبدهای خرید و کاتالوگ > محصول‌ها، شاخه‌ها، مشخصه‌ها و ویژگی‌ها رو به صورت کامل (دسترسی افزودن، ویرایش و حذف) می‌دیم.

نکته: اگر از ماژول مدیریار برای بهبود بومی سازی پرستاشاپ استفاده می‌کنید، حتما برای این پروفایل هم تیک مشاهده روبروی ماژول «مدیریار» رو بزنید. حالا اگر توسعه دهنده نیاز به پیکربندی این ماژول هم داره، می‌تونید تیک پیکربندی و حذف رو هم برای این ماژول بزنید.

ساخت حساب کاربری توسعه دهنده پرستاشاپ

ساخت حساب کاربری برای دولوپر در پرستاشاپ
عکس 3 – ساخت حساب کاربری برای دولوپر در پرستاشاپ

بعد از اضافه کردن دسترسی‌ها به پروفایل جدیدی که ساختید باید یک حساب کاربری برای توسعه دهنده ایجاد کنید. ابتدا وارد تب «کارمندان» بشید و با زدن دکمه «افزودن کارمند جدید» یک حساب کاربری بسازید و مشخصاتش از جمله نام و نام خانوادگی، ایمیل و رمز عبور رو تکمیل کنید.

در بخش «مشخصات دسترسی‌ها» همون پروفایلی که در مرحله قبل ساختید رو انتخاب کنید.


قبل از ارسال مشخصات، حتما یک بار اون رو تست کنید و مطمئن بشید که درست هست.

با یک مرورگر جدید وارد این حساب کاربری بشید و اگر همه چیز درست بود؛ آدرس پنل مدیریت پرستاشاپ، ایمیل و رمز عبوری که انتخاب کردید رو برای توسعه دهنده ارسال کنید.

نوشته های مشابه

به من اطلاع بده وقتی
guest
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx