افزودن محصول استاندارد در پرستاشاپ – تب سئو

پرستاشاپ هنگام افزودن هر محصول این امکان رو برای شما فراهم می‌کنه که سه تا از موارد مهم در سئوی محصول رو به دلخواه تکمیل کنید. این سه مورد شامل «عنوان متا»، «توضیحات متا» و «URL آشنا»ی محصول می‌شه.

عنوان متا

همون عبارت بزرگ و آبی‌‌رنگی هست که در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شه. این عبارت باید خیلی دقیق انتخاب بشه به نحوی که هم شامل کلمات کلیدی باشه و هم یک عبارتِ مفهوم باشه. خودتون رو جای مشتری قرار بدید؛ وقتی دنبال این محصول بگردید و این لینک تو نتایج باشه، چه چیزی باعث می‌شه حتماً روی این لینک کلیک کنید؟

در پرستاشاپ 1.6 تعداد کارکترهای مجاز (و پیشنهاد شده) ۷۰ کارکتره. در آخرین تغییرات گوگل در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۱ می ۲۰۱۶) عرض بخش نمایش نتایج کمی افزایش پیدا کرد. در سایت moz.com حداکثر عرض جهت نمایش عنوان متا برابر ۵۱۲ پیکسل بیان شده. در thesempost.com هم که به صورت کامل این تغییرات رو بررسی کرده و اعلام کرده مقدار عنوان متا از ۶۰-۵۵ کارکتر به ۷۰ کارکتر افزایش پیدا کرده است. اگر عنوان متای شما بیش از این مقدار باشه، مازاد ۷۰ کارکتر به صورت (…) در گوگل نمایش داده می‌شه.

دقت کنید که اگر در تب سئو، عنوان متا رو خالی رها کنید، پرستاشاپ نام محصول رو عنوان متا در نظر می‌گیره.

توضیحات متا

توضیحات متا متنیه که در موتورهای جستجو زیر عنوان متا و لینک سبز رنگ نمایش داده می‌شه. این متن به صورت مستقیم در رنکینگ شما در موتورهای جستجو تاثیر نداره اما برای ترغیب مخاطب (شخص جستجو کننده) به کلیک روی لینک شما بسیار حائز اهمیته (که به صورت غیر مستقیم در رنکینگ شما موثره). این عبارت باید به صورت حرفه‌ای و قانع‌کننده‌ای با استفاده از کلمات کلیدی یک جمله‌‌ی ترغیب‌کننده باشه و مخاطب رو قانع کنه که اگر روی این لینک کلیک کنه و به صفحه‌ی مربوطه مراجعه کنه، حتماً چیزی که دنبالش هست رو پیدا می‌کنه.

گوگل در حال حاضر بین ۱۶۰-۱۵۰ کارکتر رو حداکثر در دو خط در بخش توضیحات متا نمایش می‌ده. دقت کنید که اگر توضیحات متای شما کوتاه و تنها یک خط باشه، فضایی که لینک شما در صفحه‌ی نمایش نتایج جستجوی گوگل به خودش اختصاص می‌ده احتمالاً از بقیه‌ی نتایج کمتر باشه. لازمه بدونید که این تعداد کارکترها، مطلق نیستند و به خصوص برای زبان‌های غیر انگلیسی ممکنه متفاوت باشند.

در پرستاشاپ اگر توضیحات متا رو خالی رها کنید، به صورت خودکار از توضیح کوتاه به جای توضیحات متا استفاده می‌شه.

URL آشنا

URL آشنا بخشی از لینک صفحه‌ی محصوله که مختص همین محصول هست. برای اینکه بتونید از URL آشنا استفاده کنید باید حتماً از «تنظیمات > سئو و URLها» در بخش «تنظیم URLها»، URL آشنا رو فعال کنید (روی بله قرار بدید). همچنین برای اینکه بتونید از کارکترهای فارسی در لینک استفاده کنید باید حتماً «URL بومی» رو فعال کنید. برای اینکه پرستاشاپ بتونه از URL آشنا استفاده کنه باید mod_rewrite حتماً روی سرورتون فعال باشه؛ در غیر این‌صورت با ورود به صفحه‌ی هر محصول یا شاخه با خطای ۴۰۴ روبرو می‌شید. برای فعال کردن این ماژول (mod_rewrite) کافیه به هاست‌تون تیکت بزنید و ازشون درخواست فعال سازی mod_rewrite رو کنید.

در سایت moz.com درباره بهترین روش‌های ایجاد URL مقالات متعددی وجود داره. در مقاله‌ی «۱۵ تا از بهترین ساختارهای URL»  می‌تونید ایده‌ی کاملی در مورد URL بهینه و علت استفاده از URL آشنا (Friendly URL) به دست بیارید.

نکات خیلی مهم در مورد URL آشنا در پرستاشاپ اینه که نباید از اعداد فارسی و نیم‌فاصله استفاده کنید. در صورت استفاده از این موارد با خطای «فیلد link_rewrite (پارسی (Persian)) نامعتبر است.» روبرو می‌شید. برای رفع این خطا، باید اعداد فارسی رو به اعداد لاتین تبدیل کنید و به جای نیم‌فاصله از «-» استفاده کنید.

پرستاشاپ به صورت خودکار URL آشنا رو از نام محصول ایجاد می‌کنه. در صورت تمایل می‌تونید اون رو تغییر بدید.


خلاصه:

در ادامه‌ی قسمت قبل به تب «سئو» مراجعه می‌کنیم:

  1. وارد کردن «عنوان متا». در صورت عدم تکمیل از نام محصول استفاده می‌شه.
  2. وارد کردن «توضیحات متا». در صورت عدم تکمیل از توضیح کوتاه محصول استفاده می‌شه.
  3. تغییر «URL آشنا» در صورت نیاز.
  4. کلیک روی «ذخیره و ماندن»

لینک‌ها:

نوشته های مشابه

به من اطلاع بده وقتی
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین باقری
31 شهریور 1395 20:49

سلام
شما توی این ویدئو فرمودید “””یکی””” از راههای افزایش رنک سایت توی گوگل استفاده از عنوان و توضیحات جذاب برای محصولاته
اگه امکان داره چندتا مورد دیگه برای افزایش رتبه سایت به صورت تیتروار بگید
ممنون

it 2000
29 خرداد 1396 10:11

سلام
آیا این امکان وجود داره بتونیم تعداد کاراکترهای عنوان و توضیحات متا رو افزایش بدیم؟

it 2000
29 خرداد 1396 17:01

من یکسری محصول رو از طریق فایل csv ایمپورت کردم. اما محصولاتی که تعداد کاراکترهای عنوان متای اونها زیاد بود اضافه نکرد و پیغام خطا داد.

دکمه بازگشت به بالا
6
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx