تنظیمات لاگین ماندن در مدیریت پرستاشاپ 1.7

در حال نوشتن یک توضیح کامل با کلی جزئیات تو صفحه محصول هستی، کلی ویژگی جدید هم به محصول اضافه کردی، آخرین کاری که باید بکنی ذخیره کردن این تغییرات هست؛ دکمه ذخیره رو می‌زنی و فقط یک چیز می‌بینی: «فرم لاگین به مدیریت پرستاشاپ!». با لاگین کردن متوجه می‌شی که تمام تغییراتت از بین رفته. اگه دنبال معنی کلمه‌ی «کابوس» بودین، این شاید یه توضیح مناسب باشه.

این اتفاق می‌تونه دلایل متفاوتی داشته باشه، تو این آموزش 2 تا از مهم‌ترین و شایع‌ترین دلایل رو بررسی می‌کنیم.

1. تغییر آدرس IP

به صورت پیش‌فرض، بعد از نصب پرستاشاپ، اگر به پنل مدیریت لاگین کنید و بعد از لاگین، آدرس IP سیستمی که باهاش متصل هستید، به هر دلیلی تغییر کنه، پرستاشاپ شما رو از پنل مدیرت لاگ‌اوت می‌کنه. برای غیرفعال کردن این مورد، مراحل زیر رو دنبال کنید:

منوی مدیریت در بخش مدیریت پرستاشاپ 1.7
عکس 1 – منوی مدیریت در بخش مدیریت پرستاشاپ 1.7

از پارامترهای پیشرفته، وارد منوی «مدیریت» بشید.

کنترل آدرس IP کوکی‌ها در پرستاشاپ
عکس 2 – کنترل آدرس IP کوکی‌ها در پرستاشاپ

گزینه «کنترل آدرس IP کوکی‌ها» به صورت پیش‌فرض بعد از نصب پرستاشاپ فعال هست. برای جلوگیری از لاگ‌اوت شدن با تغییر IP، این گزینه رو غیرفعال کنید (روی خیر قرار بدید) و تغییرات رو ذخیره کنید.

2. تیکِ ماندن در حساب کاربری

زدن تیک «از حساب کاربری خارج نشوید» در فرم لاگین
عکس 3 – زدن تیک «از حساب کاربری خارج نشوید» در فرم لاگین

یکی دیگه از دلایلی که باعث می‌شه عمر کوکی شما کوتاه باشه و بعد از دقایقی که فعالیتی نداشته باشید، از پنل مدیریت خارج بشید، نزدن تیک «از حساب کاربری خارج نشوید» هست. پس بهتره که همیشه وقتی روی سیستم خودتون کار می‌کنید و قصد دارید کارهایی مثل ویرایش محصول بکنید که زمان زیادی میبره تا تغییرات رو ذخیره کنید، حتما این تیک رو بزنید و بعد وارد حساب کاربری بشید.

عمر کوکی

در مرحله قبل اشاره کردیم که با زدن تیک «از حساب کاربری خارج نشوید»، کوکی شما در مدیریت عمر بیشتری داره. این عمر بر اساس ساعت محاسبه می‌شه. به صورت پیش‌فرض این مقدار 480 ساعت هست. یعنی با یک بار لاگین کردن و زدن تیک «از حساب کاربری خارج نشوید» تا 20 روز در این حساب لاگین می‌مونید و هر بار که صفحه‌ای از پنل مدیریت رو رفرش کنید این مقدار تمدید می‌شه.

عمر کوکی در بخش مدیریت و فروشگاهی پرستاشاپ
عکس 4 – عمر کوکی در بخش مدیریت و فروشگاهی پرستاشاپ

برای تغییر این مقدار مجددا از پارامترهای پیشرفته، وارد منوی «مدیریت» بشید. همون‌طور که در تصویر مشخص شده، دو فیلد برای عمر کوکی وجود داره:

  1. قسمت کاربری فروشگاه
  2. قسمت مدیریت فروشگاه

شما می‌تونید عمر کوکی رو برای حساب‌های کاربری در بخش فروشگاهی هم تغییر بدید. مثلا اگر بخوایم که مشتری بعد از لاگین کردن تا 6 ماه بعد، هم‌چنان لاگین بمونه، مقدار 4320 (که تعداد ساعت در 180 روز هست) رو این‌جا تنظیم می‌کنیم. تو این حالت مشتری یک بار به حساب کاربری لاگین می‌کنه و تا 6 ماه بعد دیگه به سایت سر نمیزنه. اگر توی این بازه‌ی 180 روزه وارد سایت بشه، همچنان در حساب کاربریش لاگین هست! در این بازه هر بار که صفحه‌ای رو در فروشگاه مشاهده کنه، به عمر کوکی 4320 ساعت دیگه اضافه می‌شه.

فیلد دوم هم همون‌طور که از اسمش مشخص هست، مربوط به عمر کوکی در قسمت مدیریت هست که در صورت نیاز می‌تونید تغییرش بدید.


توضیحات کامل‌تری در مورد این تنظیمات در ویدیو ارائه شده. توصیه می‌کنیم حتماً ویدیو رو مشاهده کنید و در صورتی که سوالی داشتیم در بخش نظرات مطرح کنید. سعی می‌کنیم خیلی سریع پاسخ بدیم.

نوشته های مشابه

به من اطلاع بده وقتی
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
حمید
30 تیر 1401 11:01

عالی و کاربردی

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx