پیکربندی تنظیمات SSL در پرستاشاپ 1.7

به زبان ساده SSL یک گواهینامه است که لینک‌های سایت شما رو از http به https تغییر می‌ده و هنگام رد و بدل کردن اطلاعات، اون‌ها رو رمزگذاری می‌کنه. وجود SSL در هر سایتی که کاربر اطلاعاتی توش ثبت می‌کنه، به‌خصوص یک سایت فروشگاهی، ضروریه. در پرستاشاپ مراحل فعال سازی SSL بسیار ساده هست و صرفا با چند گزینه می‌تونید SSL رو در تمام صفحات فروشگاه فعال کنید. قبل از اینکه فروشگاه رو از حالت تعمیرات خارج کنید، حتما این تنظیمات رو انجام بدید تا تمام لینک‌هاتون با https ایندکس بشن.

اولین مرحله، نصب SSL روی دامنه هست. برای این کار باید به پشتیبانی هاستتون پیام بدید و ازشون بخواید که براتون نصب کنند (در بعضی شرکت‌های فروش هاست، SSL به صورت پیش‌فرض روی دامنه نصب و فعال می‌شه). SSLها انواع مختلفی دارند، از پولی و رایگان، که بهتره تفاوتشون رو از پشتیبانی هاستتون بپرسید و چک کنید که با دامنه شما سازگار باشند.

مرحله دوم، ورود به منوی «پارامترهای فروشگاه > عمومی» تب «عمومی» و فعال کردن گزینه‌های «فعال سازی SSL» و «فعال سازی SSL در تمام صفحات» هست. در نهایت طبق ویدیو با استفاده از ابزارهای زیر می‌تونید چک کنید که تنظیمات به درستی انجام شده یا خیر.

ابزارهای بررسی SSL معرفی شده در ویدیو:

  • سایت SSLShopper (بررسی وضعیت نصب و اعتبار SSL)
  • سایت SerpWorx (بررسی ریدایرکت نسخه‌های www، http و https)

همان‌طور که در ویدیو اشاره شد، بعد از راه‌اندازی و اعمال تغییرات اولیه فروشگاه، حتما از ریدایرکت 301 به جای 302 استفاده کنید. ریدایرکت 301 به معنای انتقال دائم به لینک جدید و ریدایرکت 302 به معنای انتقال موقت هست.

نوشته های مشابه

به من اطلاع بده وقتی
guest
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx