وارد سازی محصول با CSV در پرستاشاپ – قسمت سوم (ترکیب‌ها)

در ادامه مجموعه ویدیوهای واردسازی محصول با CSV حالا رسیدیم به واردسازی ترکیبات محصول. همون‌طور که در «ویدیوی واردسازی محصول با csv در پرستاشاپ – قسمت دوم» دیدیدم، بعد از اینکه محصول رو واردسازی (import) کردیم، اگر محصول ما ترکیب داشته باشه، باید اون ترکیب/ترکیب‌ها رو به صورت جدا وارد سازی کنیم.

برای این کار دوباره نیازه که شما از منوی «پارامترهای پیشرفته > واردسازی CSV» رو انتخاب کنید. بعد از بخش نمونه فایل‌ها، نمونه فایل ترکیبات رو دانلود کنید و بعد طبق راهنمای ویدیویی بالا، ترکیبات محصولات‌تون رو داخل فایل وارد کنید و بعد این فایل رو واردسازی (import) کنید.

هنگام واردسازی ترکیبات دقت کنید که در گام دوم حتماً ستون‌ها رو اصلاح کنید. به این دلیل که در فایل نمونه ستون مرجع محصول وجود نداره و تمام ستون‌ها از ستون دوم به بعد باید یک خونه جابجا بشن تا ترکیبات درست واردسازی بشه.

فایل PDF زیر رو هم می‌تونید دانلود کنید تا ترجمه هر ستون در فایل csv نمونه ترکیب‌های محصول پرستاشاپ رو همیشه دم دست‌تون داشته باشید.

دانلود PDF

 

نکته مهم: این مورد در ویدیو ذکر نشده؛ شما بعد از اینکه ستون‌های ترکیب‌ها رو در گام دوم طبق ویدیو اصلاح کردید، در کادر «پیکربندی انطباق داده خود را ذخیره کنید» یک نام دلخواه وارد کنید و روی ذخیره‌ی کنار کادر کلیک کنید، تا این ستون‌های اصلاح شده برای شما ذخیره بشه. در نتیجه هر بار که بخواید دوباره ترکیبات واردسازی کنید، لازم نیست ستون‌ها رو از ابتدا انطباق بدید؛ فقط کافیه ترکیب مورد نظرتون رو از بخش «پیکربندی انطباق داده را بارگیری کن» انتخاب کنید و روی دکمه‌ی «بارگیری» کلیک کنید. (تا قبل از ذخیره کردن یک انطباق، کادر بارگیری رو مشاهده نخواهید کرد).

نکته مهم‌تر: حتماً قبل از اجرای این واردسازی از کل فروشگاه یک بک‌آپ کامل بگیرید (Full Backup). بهتر هم اینه که اول روی لوکال تست کنید و زمانی که به نتیجه مطلوب دست پیدا کردید، بعد روی فروشگاه اصلی (بعد از گرفتن فول بک‌آپ) اجرا کنید.

نوشته های مشابه

به من اطلاع بده وقتی
guest
19 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sadegh rezaee
5 دی 1395 16:39

سلام چرا وقتی محصولات تعداد زیادی میخواهیم وارد کنیم تایم اوت میدهد؟

مجتبی ملائکه زاده
10 بهمن 1395 21:02
پاسخ به  sadegh rezaee

کاش این سؤال رو توی بخش واردسازی محصول می‌پرسیدین. جدای از تنظیماتی که پشتیبانی هاست برای جلوگیری از این خطا میتونه براتون انجام بده، اگر محصولات شما دارای تصویر هستن، با فعال کردن گزینه‌ی «گذر از روی مرحله‌ی ساخت تصاویر بندانگشتی» می‌تونید سرعت واردسازی فایل CSV محصولات رو بالا برده و منابع کمتری از سرور رو برای این کار مصرف کنید. اما اگر محصولات تصویر ندارن و باز هم مشکل دارید، باید تعداد محصولات در هر فایل CSV رو کاهش بدین.
با این کار سایزهای مختلف تصاویر موقع واردسازی CSV تولید نمیشن و به وقتش این کار اتوماتیک انجام میشه یا میتونید بعد از وارد شدن محصولات به صورت دستی از این مسیر انجامش بدین:
تنظیمات -> تصاویر -> انتخاب: محصول‌ها -> فرمت: همه -> پاک کردن تصاویر قبلی: خیر

مجتبی ملائکه زاده
10 بهمن 1395 20:43

درود آقای رضا زاده عزیز. این ویدئو هم مثل بقیه‌ی کارهاتون دقیق و با حوصله و با جزئیات کامل بود که واقعا جای تقدیر داره. بنده هم مواردی رو اضافه می‌کنم. حذف همه‌ی ترکیب‌ها گزینه‌ی خطرناکی هست :دی فقط ترکیب‌های محصولاتی که شناسه‌شون توی CSV هست حذف نمیشن! بلکه تمام ترکیب‌های فروشگاه حذف میشن. گزینه‌ی «حذف تمام …ها» برای همه‌ی نهادها صدق می‌کنه و نقطه چین همون نهادی هست که قراره با CSV وارد بشه (شاخه، محصول، ترکیب و…). مورد بعد این که فیلد «مرجع محصول» از یک نسخه‌ای به بعد برای نهاد ترکیب‌ها اضافه شده و این امکان رو میده که به جای شناسه محصول از مرجع محصول استفاده کنیم. مسلما برای کسانی که مرجع محصولاتشون غیرتکراری هست کاربرد داره و اگر چند محصول با مرجع تکراری داشته باشیم، ترکیب‌ها فقط برای اولین محصول وارد میشه. مشکل اینجاست که… ادامه دیدگاه »

مجتبی ملائکه زاده
10 بهمن 1395 20:54

ضمناً برای بکارگیری فیلد «مرجع محصول» باید گزینه‌ی «استفاده از مرجع محصول به عنوان کلید» رو هم فعال کرد.
مورد سوم این که وارد کردن موقعیت، هم برای «مشخصه‌ها» و هم برای «مقدارها» اختیاریه و پرستاشاپ مقدارها رو به ترتیب، به مشخصه‌ها ارتباط میده؛ یعنی مقدار اول به مشخصه‌ی اول و مقدار دوم به مشخصه‌ی دوم؛ فارغ از عددی که به عنوان موقعیت وارد کردیم. و موقعیت همون ترتیب توی کاتالوگ هست که با کشیدن و رها کردن میشه تغییرش داد و اگر موقعیتِ مقدار یا مشخصه‌ای صفر باشه سر جاش می‌مونه. برای مقادیر و مشخصه‌های جدید هم که به انتهای لیست اضافه میشن بعد از وارد کردن CSV.
مورد چهارم این که پرستاشاپ ترکیب اولی رو پیشفرض قرار میده و توجهی به فیلد ترکیب پیشفرض نداره 🙁

علی حیدریان
علی حیدریان
25 تیر 1397 13:54

سلام وقت بخیر با تشکر از آموزش های بسیار بسیار خوبتون واقعا متشکرم

من مشکلی دارم وقتی ترکیبات رو اضافه میکنم درون سایت توسط csv
یکی اینکه وقتی میری رو پیش نمایش کالا یا اصن میخای اقدام به خرید کنید میگه همچین ترکیبی وجود نداره و اینکه داخل پنل کاربری یا همون محصولی که به طور مثال براش ترکیب ورد کردی تو قسمت مقادیر تعداد اون ترکیبات رو میاره بطور مثال ترکیب بدون زنجیر زنجیر 45 زنجیر 40 بعد به جای اینکه در قسمت مقادیر بیاره نیم ست نقره تعداد 1
میاره بدونن زنجیر 100 تا زنجیر 45 100 زنجیر 40 100 تا و اینکه مقدار خود جنس میشه مثلا 4 عدد یعنی اون بدون زنجیر زنجیر 40 زنجیر 45

علی حیدریان
علی حیدریان
25 تیر 1397 14:34

چطوری اسکرین بفرستم اینجا؟

علی حیدریان
علی حیدریان
25 تیر 1397 14:39

https://ufile.io/hzedf

این عکس فعالیتام با تشکر از لطفتون

علی حیدریان
علی حیدریان
26 تیر 1397 14:17

من مشکلم رو حل کردم و فهمیدم که شغل من با این ترکیبات خوانایی نداره ولی خب هنوز وقتی از طریق csv ترکیبی وارد کنیم متوجه میشیم که طبق عکس آخر میزنه چنین ترکیبی وجود نداره این از مشکل اول و از مشکل دوم هم اینکه آیا میشه از طریق csv لوازم جانبی رو هم تعریف کرد که برای هر محصول لوازم جانبی اون هم بیاد

مهیار سیفی
2 مرداد 1397 00:12

سلام ممنون از این ویدیو و همه اموزش های عالی تون
من یک مشکلی دارم وقطی از طریق csv محصولات و شاخه ها رو وارد می کنم دیگه به طور عادی از داخل پنل نمی تونم هیچ تغییری بدم مثلا برای تغییر قیمت یک محصول مجبورم کل محصولات رو با csv دوباره اپلود کنم اگه راهی هست کمک کنید ممنون میشم
با تشکر

رها
رها
2 اردیبهشت 1398 12:22

سلام چطور صفر قبل از عدد در csv پاک نمیشه? کد شناسه محصول ما صفر اولش داره ولی با تبدیل اکسل به csvصفرها پاک میشه .لطف میکنید منو راهنمایی کنید

محمد خلیلی
محمد خلیلی
29 مهر 1399 21:37

سلام.ممنون از آموزش های خوبتون. ما همه محصولاتمون رو وارد کردیم. فقط یه ایراد هست که اگر بخوایم همه قیمت هارو تغییر بدیم زمان خیلی زیادی میبره-ون ترکیبات زیادی هم داریم.میتونیم از دیتا هامون فایل csv بگیریم و از اونجا قیمت محصولاتمون به همراه ترکیباتشون رو تغییر بدیم و بعد اون یه فایل csv رو ایمپرت بکنیم؟

محمد خلیلی
محمد خلیلی
30 مهر 1399 12:36

با سلام،واقعا از آموزش های خوبتون ممنونم.یه سوال داشتم اگر لطف کنین راهنمایی بفرمایین ممنون میشم. برای اینکه بتونیم محصولاتمون رو به همراه ترکیباتشون اصلاح بکنیم راهی هست؟من الان فایل csv رو که از سایتم export میکنم ترکیبات مربوط به هر محصول مشخص نیستن و فقط یکی از ترکیبات رو نشون میده.اینطوری نمیتونم قیمت مربوط به هر ترکیب رو اصلاح بکنم.ممنون میشم از راهنماییتون

دکمه بازگشت به بالا
19
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx