پرستاشاپ چیست؟

بررسی کلی

پرستاشاپ چیست؟

پرستاشاپ یک نرم‌افزار فروشگاه‌ساز رایگان (و متن باز) است که به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا یک فروشگاه اینترنتی موفق را راه‌اندازی و اداره کنند.

پرستاشاپ در یک نگاه

استفاده شده در بیش از ۲۷۰٬۰۰۰ فروشگاه اینترنتی
بیش از ۳۱۰ قابلیت پیش‌فرض
بیش از ۱٬۲۰۰٬۰۰۰ عضو در انجمن
فروشگاه‌های اینترنتی فعال در ۱۹۵ کشور دنیا
در دسترس در ۶۵ زبان زنده دنیا

هزینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ چقدر است؟

پرستاشاپ ۱۰۰٪ رایگان است. بدون هیچ هزینه‌ی ماهیانه. بدون هیچ کمیسیونی روی فروش شما.

چرا پرستاشاپ رایگان است؟

پرستاشاپ بر این باور است که همه باید بتوانند یک فروشگاه اینترنتی را به رایگان راه‌اندازی کنند. پرستاشاپ با شکل دادن مشارکت‌هایی با پیشروان صنعت تجارت الکترونیک (مانند Google و PayPal و eBay و…) قادر است نرم‌افزار تجارت الکترونیک قدرتمندش را با دنیا به رایگان به اشتراک بگذارد. این شراکت‌های استراتژیک، کاربران پرستاشاپ را با امکاناتی غنی قدرتمند ساخته و همچنین به پرستاشاپ برای پیشرفت و رشد کمک مالی می‌کنند.

چطور فروشگاه اینترنتی خودم را راه‌اندازی کنم؟

اگر شما یک تاجر آنلاین هستید و می‌خواهید بلافاصله فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید، بسته‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فصل اول، بهترین انتخاب شماست. اگر شما یک توسعه‌دهنده یا خوره‌ی تکنولوژی هستید، سراغ پرستاشاپ دانلودی بروید.

من در حال استفاده از یک سیستم‌مدیریت‌محتوای دیگر هستم؛ چطور می‌توانم به پرستاشاپ کوچ کنم؟

مهم نیست از چه نرم‌افزاری برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنید، پرستاشاپ راه انتقال را برای شما آسان کرده است. ببینید چطور می‌توانید به‌سرعت و یکپارچه بدون از دست دادن اطلاعات فروشگاه به پرستاشاپ کوچ کنید.

چه نوع کسب‌و‌کارهایی از پرستاشاپ استفاده می‌کنند؟

پرستاشاپ برای پاسخگویی به نیاز انواع کسب‌وکارها، از محصولات فیزیکی و خدمات گرفته تا محصولات دانلودی و رزروی، طراحی شده است. شما می‌توانید تعدادی از فروشگاه‌هایی که از پرستاشاپ قدرت گرفته‌اند را در لیست نمونه فروشگاه‌های فارسی زبان و فروشگاه‌های غیرفارسی زبان مشاهده کنید.

نیاز به کمک دارم

از کجا می‌توانم راهنمای کار با پرستاشاپ را پیدا کنم؟

کار با پرستاشاپ را می‌توانید از طریق آموزش‌های ویدیویی و متنی فصل اول و مستندات پرستاشاپ بیاموزید.

پیرامون فروشگاه اینترنتی‌ام یک سوال دارم.

انجمن پرستاشاپ و بخش پرسش‌های فصل اول مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای یافتن سوالات و تبادل تجریبات است. شما می‌توانید یک سوال مطرح کنید، یا در میان سوالات قبلی جستجو کنید تا اگر قبلاً به سوال شما پاسخ داده شده، آن را بیابید.

من به پشتیبانی تخصصی نیاز دارم.

متخصصین فصل اول در انتظار کمک به شما هستند. از بسته‌های پشتیبانی فروشگاه‌اینترنتی فصل اول استفاده کنید.

دانلود پرستاشاپ

پرستاشاپ دانلودی چیست؟

پرستاشاپ دانلودی به شما دسترسی به کدهای متن باز را می‌دهد. شما می‌توانید فروشگاه اینترنتی خودتان را روی هاست مورد نظر خود ساخته و تمام فایل‌ها را ویرایش کنید.

از کجا می‌توانم پرستاشاپ را دانلود کنم؟

آخرین نسخه‌ی پرستاشاپ را دانلود کنید.

منظور از متن باز بودن پرستاشاپ دانلودی چیست؟

متن باز (Open Source) به این معنی است که کدهای پرستاشاپ در دسترس عموم مردم قرار دارد تا بتوانند از آن استفاده یا آن را ویرایش کنند. پرستاشاپ از مشارکت (contribution) استقبال می‌کند تا بتواند نرم‌افزاری بسازد که بر اساس تجارب حقیقی تجار باشد.

افزونه‌های پرستاشاپ

پرستاشاپ چیست؟

PrestaShop Addons بازارچه رسمی پرستاشاپ است. اینجا جایی است که شما بیش از ۳۵۰۰ ماژول و قالب حرفه‌ای برای سفارشی‌سازی هر چه بیشتر فروشگاه خود را در آن خواهید یافت.

ماژول چیست؟

یک ماژول، شبیه به یک پلاگین، یک اپ کوچک است که به صورت یکپارچه با فروشگاه پرستاشاپی شما تجمیع شده و امکانات و قابلیت‌هایی را به بخش فروشگاهی و مدیریت سایت شما اضافه می‌کند.

قالب چیست؟

قالب یک ساختار طراحی شده‌ی حرفه‌ای برای سفارشی‌سازی ظاهر و حس بخش فروشگاهی سایت شما است. هر قالبی در Addons، به سادگی نصب، پیکربندی و به‌روز‌رسانی می‌شود.

آیا من برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باید ماژول و قالب بخرم؟

خیر! پرستاشاپ ۳۵۰ ماژول و قابلیت رایگان و یک قالب پیش‌فرض واکنش‌گرا (responsive) و قابل ویرایش دارد. پرستاشاپ به صورت پیش‌فرض شامل تمام آن چیزهایی است که شما نیاز دارید، از ماژول‌های پرداخت گرفته تا ماژول‌هایی برای بازاریابی، تا یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای را راه‌اندازی و اداره کنید.

دکمه بازگشت به بالا