پرستاشاپ 8.1.3 منتشر شد.

با شروع سال جدید میلادی، پرستاشاپ 8.1.3 به عنوان سومین پچ از پرستاشاپ 8.1 نیز در تاریخ 12 دی 1402 منتشر شد. این آپدیت شامل حل 2 مشکل امنیتی، نزدیک به 30 باگ و چندین بهبود می‌شود.

برای استقبال از سال جدید میلادی، نسخه جدید پرستاشاپ منتشر شد. نسخه 8.1.3 با کمی تاخیر منتشر شد تا کار روی آن به صورت کامل انجام شود. در این نسخه نزدیک به 30 باگِ گزارش‌شده و 2 مشکل امنیتی برطرف شده‌اند که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم که هر چه سریعتر فروشگاه خود را به این نسخه ارتقا دهید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. فراموش نکنید که قبل از ارتقا حتما یک فول بک آپ تهیه کنید. برای ارتقا می‌توانید از نسخه 5.0.0 ماژول ارتقا با یک کلیک استفاده کنید.

لیست کامل تغییرات را می‌توانید در صفحه جزئیات انتشار مطالعه کنید، اما ذکر چند باگ مطرح خالی از لطف نیست:

بهینه سازی عملکرد صفحه محصول در پنل مدیریت

در هفته‌های گذشته چندین گزارش از مشکلات عملکردی در صفحه محصول، هنگامی که از ویژگی‌های بیشتری استفاده میشد، داشتیم. در نسخه 8.1.3 بهینه‌سازی این بخش انجام شده است تا سیستم مدیریت ویژگی‌ها را بهبود دهد.

هم‌چنین در این نسخه یک بهبود عملکردی دیگر مرتبط با ترکیب‌های محصول انجام شده است.

سایر بهبودها

چند بهبود جزئی دیگر در پنل مدیریت به منظور بهتر کردن تجربه کاربری انجام شده است، اولین تغییر مربوط به تغییرات ظاهری تب «جزئیات» در صفحه محصول است. دومین تغییر مربوط به اصلاح کلمات در پنل مدیریت به منظور درک بهتر تنظیمات است که بعضی از عبارت‌های صفحه «تنظیمات محصول» اصلاح شدند.

این دو تغییر تنها تغییرات بهبودی این نسخه نیستند. لیست کامل تغییرات را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

موارد امنیتی برطرف شده در پرستاشاپ 8.1.3

2 مشکل امنیتی در این نسخه برطرف شده است. یکی با درجه «اهمیت بالا» و دیگری با درجه «اهمیت متوسط».

قدردانی‌ها

کسانی که در انتشار این پچ مشارکت داشتند، هم از اعضای پروژه و هم جامعه به صورت خلاصه:

Alexandre Bak, Benjamin, Boris Hermans, Boubker Bribri, Daniel Hlavacek, Dominik Shaim Ulrich, ecommerce-manager, Gabriel Tenita, Grégoire Bélorgey, Igor Stępień, Jonathan Lelievre, Krystian Podemski, Lunyyx, Mark, Mathieu Ferment, Matthieu Rolland, Maxime Flasquin, Morgan Pichat, Nesrine Abdmouleh, Nicolas Lœuillet, Peter Schaeffer, Robin Fischer, Thomas Leone

متشکریم!

سخن مترجم

با کلیک روی دکمه بالا، می‌تونید دموی فارسی بخش مدیریت و فروشگاهی این نسخه را هم مشاهده کنید 🙂

از آنجایی که نسخه 8.1.3 یک آپدیت «پچ» است، ارتقا از نسخه‌های قدیمی ×.8.1 به این نسخه باید بدون هیچ مشکلی انجام شود. همانطور که همیشه پیشنهاد می‌شود، برای هر نوع آپدیت حتما یک فول بک آپ به صورت دستی تهیه کنید.

اگر در هنگام ارتقای پرستاشاپ به مشکلی خوردید، که از نظر خودتان، مربوط به ماژول‌های شخص ثالث یا تغییرات در فروشگاهتان نیست، می‌توانید یک گزارش باگ ثبت کنید.

منبع
PrestaShop 8.1.3 Is Available

نوشته های مشابه

به من اطلاع بده وقتی
guest
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx