حداقل نسخه PHP در پرستاشاپ 9، 8.1 خواهد بود.

حداقل نسخه PHP در پرستاشاپ 9، افزایش می‌یابد. پرستاشاپ 9 که در برنچ develop روی آن کار می‌شود، آینده پرستاشاپ است. این نسخه از پرستاشاپ یا در پایان سال 2023 و یا در ابتدای سال 2024 منتشر خواهد شد. این نسخه‌ی ماژور باید تغییرات اکوسیستم PHP را نیز در برگیرد، در نتیجه نسخه‌های منسوخ PHP دیگر پشتیبانی نخواهند شد.

اکوسیستم PHP رو به جلو است

در حال حاضر، در اردیبهشت 1402، تنها دو نسخه رسمی از PHP وجود دارد که پشتیبانی میشوند: نسخه 8.1 که تا نوامبر 2023 و نسخه 8.2 که تا دسامبر 2024 پشتیبانی خواهند شد. نسخه 8.0 همین الان هم به مرحله‌ی پشتیبانی امنیتی رسیده است که در نوامبر 2023 به پایان خواهد رسید.

تعداد زیادی از پروژه‌های متن باز (open source) بر پایه PHP، همین الان هم نسخه 8.0 را رد کرده‌اند. مثلا Symfony 6 و Drupal 10 حداقل نسخه‌ی PHP را 8.1.0 قرار داده‌اند.

اکوسیستم PHP به سرعت در حال حرکت است و پروژه‌های متن باز نیز در حال سرعت گرفتن هستند.

انتخاب ما برای نسخه PHP در پرستاشاپ 9

تیم پروژه‌ی پرستاشاپ چند وقتی است که به نسخه PHP موردنیاز برای پرستاشاپ 9 فکر می‌کند. ما (تیم پرستاشاپ) می‌دانیم که بسیاری از کاربران از نسخه‌های 7 و 8.0 استفاده می‌کنند و می‌دانیم که ارتقای PHP می‌تواند خسته‌کننده باشد. با این حال، پس از بررسی دقیق و پرسش از کاربران، در نهایت تصمیم گرفتیم که در پرستاشاپ 9 پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر از PHP8.1 را حذف کنیم.

ما حداقل نسخه PHP مورد نیاز برای پرستاشاپ 9 را به PHP8.1 افزایش می‌دهیم. این بدان معنی است که پرستاشاپ 9.0.0 با پرستاشاپ 8.1 و بالاتر سازگار خواهد بود.

این انتخاب دلایل متعددی دارد:

  1. پرستاشاپ بر متعلقاتش متکی است و بعضی از این متعلقات در آخرین نسخه‌های خود تصمیم گرفته‌اند که پشتیبانی از نسخه‌ی 8.0 و قدیمی‌تر را حذف کنند. نسخه‌های قبلی آن‌ها از PHP8.0 پشتیبانی می‌کنند، اما این نسخه‌ها دیگر پشتیبانی نمی‌شوند. ما نمی‌توانیم از نسخه‌های قدیمی استفاده کنیم و پرستاشاپ را در خطر قرار دهیم.
  2. ادامه‌ی پشتیبانی از PHP7 باعث جلوگیری از بهره بردن از منافع آخرین نسخه PHP خواهد شد و اگر بخواهیم که کد با PHP7 و PHP8 سازگار باشد، باید از ویژگی‌هایی استفاده کنیم که در هر دو نسخه پشتیبانی می‌شود.
  3. ما می‌دانیم که این تغییر به‌عنوان یک پیشگام در اکوسیستم پرستاشاپ عمل می‌کند: با حرکت رو به جلو، می‌خواهیم مسیری رو-به-جلو نشان دهیم و به کاربران پرستاشاپ انگیزه دهیم تا به آخرین نسخه‌های PHP ارتقا دهند، این کار باعث افزایش امنیت در کل اکوسیستم می‌شود. استفاده از نسخه‌های قدیمی PHP یک خطر امنیتی است.
منبع
PrestaShop 9 Minimum PHP Version Will Be PHP8.1

نوشته های مشابه

به من اطلاع بده وقتی
guest
0 نظرات
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx