نصب ماژول پرستاشاپ از گیتهاب

در این مقاله قصد داریم نحوه جستجو، دانلود و نصب ماژول‌های پیش‌فرض پرستاشاپ که در در صفحه ماژول‌ها پیدا نمی‌کنیم رو بررسی کنیم. در صورتی که قادر به پیدا کردن یک ماژول در لیست ماژول‌های نصب‌نشده نبودید، کافیه طبق این آموزش، مراحل جستجو و دانلود رو از گیت‌هاب پرستاشاپ دنبال کنید. در ویدیوی بالا، نحوه جستجو، نصب و تست ماژول پاک‌سازی پرستاشاپ رو مشاهده می‌کنید.

قبل از جستجوی ماژول از این روش، ابتدا بررسی کنید که در لیست ماژول‌های نصب‌نشده، فیلتری (مثلا نویسنده/فعال) تعریف نشده باشه تا بتونید همه ماژول‌ها رو پیدا کنید و اگر اسم ماژول رو فارسی و انگلیسی سرچ کردید و در لیست ماژول‌ها نبود، مراحل زیر رو دنبال کنید.

1. در گوگل اسم ماژول + کلمه PrestaShop + کلمه GitHub رو جستجو کنید.
برای مثال تصمیم داریم ماژول پاک‌سازی پرستاشاپ یا همون PrestaShop Cleaner رو پیدا کنیم. وارد گوگل می‌شیم و عبارت PrestaShop cleaner GitHub رو جستجو می‌کنیم. دقت کنید که اینجا اسم خود ماژول عبارت پرستاشاپ رو داره و دیگه نیازی نیست مجدد کلمه پرستاشاپ آورده بشه اما برای ماژول‌هایی که اسمی از پرستاشاپ ندارن، لازمه که عبارت PrestaShop module رو هم در ادامه اسم ماژول اضافه کنید.

جستجوی نام ماژول در گوگل

2. بعد از پیدا کردن ماژول در گیت‌هاب، وارد اون لینک می‌شیم. اگر ماژول رو به درستی جستجو کرده باشید معمولا اولین لینک جستجو مربوط به گیت‌هاب خواهد بود که آدرس https://github.com/PrestaShop/module_name رو خواهد داشت که در اون module_name اسم اصلی ماژول هست. (مثلا در ماژول پاک سازی، pscleaner هست.)

3. بعد از وارد شدن به صفحه گیت‌هاب، در بخش مشخص شده در تصویر زیر، روی دکمه سبز رنگ Clone or download کلیک کنید و سپس در بخش جدید روی گزینه Download Zip کلیک کنید و منتظر بمونید تا دانلود ماژول انجام بشه.

دانلود ماژول از گیت هاب

4. بعد از دانلود فایل، با کمک نرم افزار‌های مشاهده فایل‌ فشرده، فایل رو استخراج کنید. حالا باید یک پوشه که اسم ماژول به همراه عبارت master- هست رو داشته باشید و با باز کردن این پوشه، فایل‌های ماژول رو مشاهده کنید.

استخراج فایل فشرده ماژول

پوشه اصلی ماژول دانلود شده از گیت هاب

5. اسم پوشه را Rename کنید و عبارت master- را از انتهای آن حذف کنید.

تغییر نام پوشه ماژول

6. این پوشه را با کمک یک نرم افزار فشرده‌سازی فایل، Zip کنید و اسم آن را تغییر ندهید (همان اسم اصلی پوشه و بدون master باقی ماند).

فشرده سازی فایل ماژول

7. حالا فایل ماژول آماده هست. وارد پنل مدیریت پرستاشاپ شوید و از منوی ماژول‌ها، در بخش «بارگذاری یک ماژول» فایل زیپ‌شده را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا ماژول نصب شود.

به این ترتیب شما می‌تونید ماژول‌هایی که در لیست پیش‌فرض وجود ندارن رو از گیت‌هاب دانلود و نصب کنید. نکته مهم این هست که عبارت master- حتما باید از انتهای اسم فایل پاک بشه. این عبارت در انتهای فایل‌های گیت‌هاب وجود داره، اما اسم اصلی ماژول در فایل‌ها بدون این عبارت هست. بنابراین اگر این عبارت رو حذف نکنید و فایل رو به شکل عادی آپلود کنید، ماژول شناخته‌نمی‌شه و در نتیجه قادر به نصب آن نخواهید بود.

در صورتی که هر گونه سوال یا مشکلی درباره این موضوع داشتید، لطفا آن را در نظرات همین مقاله مطرح کنید.

نوشته های مشابه

به من اطلاع بده وقتی
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدیه
مهدیه
26 آبان 1397 19:06

با سلام من از راه شما ماژول را دانلود کردم وقتی در فروشگاه بارگذاری میکنم این خطاها را می دهد در ضمن من پرستاشاپ را در مدرسه حالت لوکال هاست نصب کرده ام 8 خطا 1.خطا وجود دارد: CData section not finished A unique mobile shopping experience for your custo در فایل country_module_list.xml. 2.خطا وجود دارد: Premature end of data in tag additional_description line 1 در فایل country_module_list.xml. 3.خطا وجود دارد: Premature end of data in tag module line 1 در فایل country_module_list.xml. 4.خطا وجود دارد: Premature end of data in tag modules line 1 در فایل country_module_list.xml. 5.خطا وجود دارد: Unregistered error message در فایل must_have_module_list.xml. 6.خطا وجود دارد: Premature end of data in tag tab line 1 در فایل must_have_module_list.xml. 7.خطا وجود دارد: Premature end of data in tag module line 1 در فایل must_have_module_list.xml. 8.خطا وجود دارد:… ادامه دیدگاه »

امیرحسین رضازاده
مدیر
30 خرداد 1400 12:38
پاسخ به  مهدیه

در صورت دریافت خطایی مشابه در بخش مدیریت پرستاشاپ، به آدرس زیر مراجعه کنید و فایل‌های ذکر شده در خطا را روی سیستم خود دانلود نموده و سپس از هاست حذف کنید.
/config/xml

دکمه بازگشت به بالا
2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx