هشت ترند روز سئو که در سال 2017 باید بهشون توجه داشته باشید

توسط: JONATHAN LONG

فهمیدن اینکه چه تکنیک‌هایی بیشترین تاثیر رو در جذب بازدید دارن، مثل یک منحنیِ یادگیری می‌مونه که هیچ‌وقت به انتها نمی‌رسه.

سال که نو می‌شه، گمانه‌زنی‌ها و ترندهای سئو هم عوض می‌شن. بااینکه بعضی از عناصر بهینه‌سازی موتور جستجو چندین ساله که پابرجا هستن و همچنان هم مؤثر خواهند بود، اما همیشه ترندهای جدیدی به وجود میان که باید به اون‌ها توجه داشت.

یکی از متداول‌ترین پیام‌هایی که افراد به‌صورت دیرکت (direct) در Twitter، facebook و instagram از من می‌پرسن اینه که «چه چیزای جدیدی در سئو داریم؟» سئو مثل یک منظره‌‌ایه که دائماً در حال تغییره و هیچ‌وقت برای مدت طولانی ثابت نمی‌مونه. در این مقاله به هشت ترندی اشاره می‌کنیم که با آغاز سال 2017 باید ازشون مطلع باشیم:

۱. استفاده از HTTPS دیگه فقط یک گزینه نیست

استفاده از HTTPS  باعث می‌شه که تبادل اطلاعات بین رایانه کاربر و وب‌سایت شما امن باشه. مصرف‌کننده‌ها نسبت به چند سال قبل خیلی با اینترنت آشناتر شدن و کم‌ترین انتظارشون اینه که بازدیدشون از یک وب‌سایت ایمن باشه. تغییر به سمت HTTPS هزینه زیادی نداره و اگه مسائل امنیتی رو هم کنار بذاریم، گوگل تائید کرده که HTTPS یکی از عوامل مؤثر در رتبه‌بندیه. این راهنما فرآیند مربوطه رو خیلی خوب توضیح داده.

۲. محتوای طولانی‌تر هنوز هم عملکرد خوبی در نتایج جستجو داره

محتوای طولانی، که ازنظر من باید بیشتر از 2000 کلمه داشته باشه، عملکرد موثری در نتایج جستجو داره. این تکنیکیه که بازاریاب‌ها چند سال قبل ازش استفاده کردن و هنوز هم برای کسانی که به دنبال کسب رتبه ارگانیک هستن و می‌خوان که بازدیدکننده‌های سایت‌شون رو به سرنخ، فروش و درآمد تبدیل کنن یک تکنیک ایده‌آل به حساب میاد.

۳. شبکه‌های اجتماعی به یک معدن طلای بزرگ از بازدید ارسالی تبدیل می‌شن

به این فکر کنین که روزانه چقدر فعالیت و درگیری در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افته. محصولات و خدمات رو می‌شه در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد، مصرف‌کننده‌ها زمانی‌که به خدمات مشتری نیاز دارن، به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنن و برندها روزانه در چندین پلتفرم فعال هستن؛ این یکی از اصلی‌ترین منابع برای بازدید ارسالی (referral traffic) و باکیفیته.

۴. جستجوی صوتیِ خانگی افزایش پیدا می‌کند

سرویس‌های Google Home و Echo آمازون به مصرف‌کننده‌ها این اجازه رو میدن که بدون نیاز به بلند کردن حتی یکی از انگشت‌هاشون، هر چیزی که می‌خوان رو جستجو کنن. از این طریق می‌تونید جواب تقریباً تمام پرسش‌هاتون رو بدست بیارید و این سرویس‌ها به تحول‌شون ادامه می‌دن و ویژگی‌های جدیدی بهشون اضافه خواهد شد. شما همین الآن می‌تونین با استفاده از این سرویس یه تاکسی از Uber درخواست کنید یا از Domino یه پیتزا سفارش بدید. من احساس می‌کنم که این فناوری امسال خیلی سریع رشد ‌کنه و روش جدیدی رو به کسب‌وکار‌های محلی ارائه بده تا بتونن خودشون رو مطرح کنن.

۵. گوگل علاقه بیشتری رو به AMP نشون میده

همه می‌دونن که گوگل طرفدار AMP (اختصار Accelerated Mobile Pages) هست. این نوع صفحات بلافاصله بارگذاری می‌شن و تجربه‌ی خیلی بهتری رو برای کاربر فراهم می‌کنن. این توضیحیه که مستقیماً از وب‌سایت متن‌باز AMP برداشت شده: «AMP روشی جهت ایجاد صفحات وب برای محتوای استاتیه که به سرعت رندر می‌شه. AMP در عمل سه بخش مختلف داره: AMP HTML، نوعی HTML به همراه یک سری محدودیت‌هایی برای عملکرد قابل‌اعتماد و همچنین یک سری افزونه‌هایی برای ایجاد محتوای غنی (rich content) فراتر از HTML ساده است. کتابخانه‌ی AMP JS که اطمینان حاصل می‌کنه صفحات AMP HTML سریع رند بشن. Google AMP Cache که می‌تونه برای سرو کردن (serve) صفحات کش شده‌ی AMP HTML استفاده بشه.»

۶. تجربه‌ی کاربر (UX) هنوز هم مزایای جانبی زیادی ایجاد خواهد کرد

فراهم کردن یک تجربه‌ی خوشایند برای کاربر، مزیت‌های متعددی داره و تأثیر مستقیمی روی سئوی سایت‌تون می‌ذاره. بازدیدکننده‌ها زمان بیشتری رو در سایت شما می‌مونن و با محتوای بیشتری درگیر می‌شن که ضریب پرش (bounce rate) سایت شما رو پایین میاره. این امر میانگین زمان بازدید از سایت رو افزایش میده و احتمال هر نوع تبدیل رو بالا می‌بره یا حداقل یک اشتراک‌گذاری یا follow در شبکه‌های اجتماعی رو در پی داره.

۷. راهبردهایی که در درجه‌ی اول روی موبایل تأکید دارن به یک ضرورت تبدیل شده‌اند

با توجه به بازدیدهای زیادی که از طریق موبایل انجام می‌شه، شما باید هنگام طراحی صفحه‌بندی و پیشنهادات، اول از همه به موبایل فکر کنید. خوبیش اینه که هیچ تردیدی وجود نداره که درصد بازده از طریق موبایل به رشد خودش ادامه می‌ده. همیشه کسب‌وکارهایی وجود دارن که این درصد قابل‌توجه از بازدید موبایل رو نمی‌بینن. برای نمونه به این وب‌سایت مربوط به یک انبار مواد شیمیایی توجه کنید؛ بخش قابل توجهی از بازدیدشون از طرف کاربرهای رایانه‌های دسک‌تاپ در یک محیط اداری خواهد بود. فرم تماسی که طراحی کردن با موبایل‌ها سازگاری داره و این خیلی خوبه اما بازطراحی مجدد این وب‌سایت به‌اندازه یک سایت فروشگاهی ضروری نیست.

۸. لینک‌ها هنوز هم محصول جانبی محتوای عالی هستن

لینک‌ها هنوز هم هستن و یکی از نشانه‌های مهم رتبه‌بندی به‌حساب میان. به‌جای اینکه خیلی روی ایمنی محتوا تأکید داشته باشید، محتوایی رو ارائه بدید که انقدر خوب باشه تا افراد، بدون اینکه ازشون درخواست کنید، به اشتراک بذارنش. اینفوگرافیک‌ها و مطالعات موردی مفصل و گزارش‌ها، عملکرد بهتری از پست‌های استاندارد در بلاگ دارن. آژانس ما سال‌ها قبل، اینفوگرافیک‌هایی رو برای بعضی از برندها طراحی کرده که هنوز هم به‌طور طبیعی و هر هفته، لینک‌هایی رو به دست میارن.

نوشته های مشابه

به من اطلاع بده وقتی
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخوردهای اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن بهنام
8 اسفند 1395 23:59

مقاله جالبی بود، کاش یه مقاله ای در مورد اینکه چطور به https کوچ کرد بنویسید. مثلا من نگران بعضی از مسائل هستم که سئو سایتم رو تحت تاثیر قرار بده و به همین خاطر به سراغش نمیرم. اگه بطور کامل از همه اتفاقات احتمالی آگاه باشم میتونم با خیال راحت برم سراغ https

دکمه بازگشت به بالا
2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx